سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قدر پرسیدند ، فرمود : ] راهى است تیره آن را مپیمایید و دریایى است ژرف بدان در میائید ، و راز خداست براى گشودنش خود را مفرسایید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :0
کل بازدید :20563
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/14
3:36 ع
سلمان رشدی بنیان‌گزار اهانت به رسول گرامی اسلام (ص) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می‌آید که این راه را برای دشمنان حقیقت باز کرد؛ بعد از وی افراد مختلفی سعی کردند از راه کاریکاتور، مقاله، فیلم و به آتش کشیدن قرآن کریم عمق کینه خود را به بهانه آزادی بیان علیه اسلام ابراز کنند که آخرین مورد آن ساخت و نمایش فیلمی است در باره شخصیت پیامبر گرامی اسلام در امریکا که سراسر توهین بر علیه ایشان است!
سوال این است، غرب که می‌داند مسلمین به ویژه بعد از این بیداری اسلامی حساسیت خاصی نسبت به اعتقادات خود دارند پس چگونه به خود اجازه می‌دهند بی پروا به ساحت عزیزترین انسان از نظر مسلمانان اهانت نماید؟ در پاسخ به این سوال پاسخ‌های ذیل مطرح شده است؛
1- سرپوش گذاشتن بر مشکلات: کارشناسان معتقدند غرب از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به شدت دچار مشکل شده است، از طرفی در خارج نیز دیکتاتورهای وفادار به آنان در حال سقوط هستند به همین جهت آینه تیره و تاری در انتظار آنان است، در نتیجه برای سرپوش گذاشتن بر این مشکلات با اهانت به پیامبر و جریحه‌‎دار کردن احساسات مسلمانان همه تیترهای خبری اختصاص به این موضوع یافته و برای مدتی هرچند کوتاه اذهان مردمشان منحرف می شود.
2- اعتقادات غربی ها: یک نگاه دیگر این است که منشا این گونه توهین‌ها به اعتقادات غربی ها بر می‌گردد، تحمل دیدن بیداری اسلامی و نیز بیداری سایر ملل و تلاش آنان برای رهایی از سیطره غرب دشوار است و این اقدامات بر اساس باورهای غلط آنان به طور طبیعی بروز پیدا می کند.
3- ترس از گسترش اسلام: آمارها نشان می دهد میزان گرایش به اسلام در غرب به شدت در حال افزایش است در نتیجه قدرتمندان نگران وضعیت خود هستند و برای جلوگیری از نفوذ بیشتر اسلام سعی در تخریب چهره این دین عزیز دارند.
4- ایجاد بی‌تفاوتی در میان مسلمانان: غرب علی‌رغم آگاهی نسبت به حساسیت و علاقه مسلمین به پیامبر گرامی اسلام (ص) عمدا به میزان توهین ها افزوده است و می خواهند به مرور زمان از این حساسیت کاسته شود؛ پس تکرار اهانت ها برای کاهش حساسیت‌هاست.
5- نجات صهیونیست‌ها از انزوا: یک نگاه دیگر حاکی از این است که با توجه به تحولات منطقه، صهیونیست‌ها هیچگاه این گونه در انزوا قرار نگرفته بوده اند به همین منظور در صدد بر افروخته شدن یک جنگ صلیبی دیگر بین غرب و مسلمین هستند که تنها راه آتش افروزی، تحریک مسلمانان با استفاده از روش اهانت است.
در مجموع همه عوامل فوق در وقوع چنین حوادثی موثرند ولی به نظر می‌رسد رهایی از مشکلات داخلی و انحراف افکار عمومی مردم در غرب هدف اصلی است هر چند کینه تاریخی غربیها نسبت به مسلمین قابل اغماض نیست.
و در آخر مهم این است که مسلمین با وحدت و همدلی در دفاع از ارزشها و اعتقادات خود قیام کرده و به دشمن ثابت کنند که تار موی رسول خدا را با همه جهان عوض نخواهند کرد.

91/7/2::: 9:54 ص
نظر()